سبد خرید 0

آشنایی با موکت های کناره

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 11 اسفند 1399 در ساعت 12 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت‌ها انواع گوناگونی دارند که در ابعاد و اندازه‌های مختلف به همراه طرح‌های متنوع بافته می شوند چرا که انواع موکت پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشد و جدا از آن افراد بتوانند با توجه به سلیقه ای که دارند، دست به انتخاب بزنند. همچنین هنر و خلاقیت ایرانیان نیز در این زمینه به نمایش در خواهد آمد اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که در انتخاب موکت با توجه به فضا و مکانی که داریم، بهترین تشخیص را داشته باشیم که به این معناست که هر موکتی مناسب با محیط خودش طراحی و بافته می شود.

 

حال گاهی اوقات پیش می آید که محدوده مورد نظر ما کاملا با موکت پوشیده نشده و فضای پر نشده با موکت به گونه ای نیست که بتوان موکتی دیگر در اندازه بزرگ و یا حتی کوچک برای آن در نظر بگیریم. در این حالت باید به استفاده از موکت‌هایی تحت عنوان موکت های کناره روی بیاوریم. بنابراین اگر تمایل دارید تا در این مورد اطلاعاتی بدست آورید، به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه همراه مای دکوری باشید.

قبل از هر چیز باید با تعریف اینگونه موکت‌ها آشنا شوید تا درک کارایی آنها برایتان ساده تر گردد. احتمالا شما هم با اسم موکت رانر یا موکت کناره آشنا هستید، اما اگر همچین اسمی را نشنیده اید حتما این نوع موکت را دیده اید. موکت رانر یا موکت کناره به موکت هایی گفته می شود که بیشترین کاربرد را در راهرو ها، راه پله هایی که جنبه عمومی دارند و محل رفت و آمد عموم است مانند: هتل، فروشگاه های بزرگ و … .

از گذشته پوشاندن پله و راه رو با موکت های رانر در ایران بسیار رایج بوده که امروزه هم مورد استقبال همگان واقع شده است. یکی از مدل موکت هایی که در ایران طرفداران زیادی را جذب خود کرده است موکت های رانر قرمز با حشیه های مشکی و یا سفید می باشد. به طور کلی به موکت‌هایی که دارای عرض کمی بوده و در مقابل از طول بیشتری برخوردار هستند، موکت کناره گفته می شود. اینگونه موکت‌ها همانند هر موکت دیگری از نقش و نگارهای زیبا برخوردار بوده و برای مکان‌هایی مناسب می باشد که با موکت‌های بزرگ به طور کامل پوشانده نمی شوند.

 موارد استفاده

عمده ترین موارد مصرف موکت های رانر برای پوشش و کاور فضای راهرو و فضا های مربوطه می باشد. گاهی ممکن است از موکت های رانر به گونه ای استفاده شود که سراسر فضا را پر کند که این کار تقویت مسیر حرکت و امتداد بصری را به دنبال دارد. از دیگر کاربرد های موکت رانر یا کناره این است که می توانیم برای متصل کردن و یا پیوند دادن دو مکان مختلف به یکدیگر از آن ها بهره ببریم. با موکت های رانر می توانیم دو محیط کاملا مجزا را که به هم ارتباطی ندارند را به هم وصل کرده و نوعی ارتباط بین این دو فضا ایجاد کنیم.

  • ·        راه پله

امروزه استفاده از موکت رانر یا کناره برای پوشش و کاور راه پله ها متقاضیان زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است موکت های رانر به تنهایی و یا ادامه دهنده موکت های رانر راهرو باشند. اکثرا موکت هایی که برای راه پله مورد استفاده قرار می گیرند، عرض کمتری نسبت به راه پله دارند یعنی قسمتی از راه پله را موکت پوشش نمی دهد که این کار موجب چند برابر شدن زیبایی راه پله ها می شود. گاهی اوقات موکت های رانر که در راه پله مورد استفاده قرار می گیرند، ادامه همان طرح موکت های رانر راه پله، پاگرد ها و فضا های اصلی می باشند.

 

 البته به یاد داشته باشید گاهی هم ممکن است طرح آن متمایز از طرح موکت های رانر فضا های دیگر باشد که در این صورت تغییرات فضا به طور واضح نمایان می شود. امروزه برای زیباتر شدن فضای راه پله ها و پایداریشان بر روی موکت های رانر نصب شده از میله های تزئینی و از جنس استیل استفاده می کنند.

 

چند نکته برای انتخاب موکت راه پله

برای انتخاب انواع موکت راه پله به چند نکته توجه کنید:

  • دوام و کیفیت موکت راه پله را مورد توجه قرار دهید زیرا راه پله مکانی پر تردد می باشد.
  • از موکت هایی استفاده کنید که ضخامت کمتری دارند و فاصله زیادی با سطح پله نداشته باشند
  • برای موکت راه پله از رنگ های روشن کمتر استفاده شود.
  • با توجه به دکور و رنگ دیوار های راه پله موکت آن را انتخاب کنید.
  • شما می توانید برای زیباتر شدن راه پله در انتهای موکت رانر و ورودی منزل از یک موکت کناره قرمز استفاده کنید که زیبایی ورودی را چند برابر خواهد کرد.
  • آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از کاربردی ترین نقاط در هر خانه ای، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد بودجه زیادی را صرف تغییر دکوراسیون این فضا می کنند زیرا آشپزخانه های امروزی در واقع کاربری چند گانه دارند. اینجا تنها فضایی برای پخت و پز نیست بلکه گاهی آشپزخانه به عنوان اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن نیز استفاده می شود.

 

اگر هزینه زیادی برای تعویض کفپوش های قدیمی کرده باشید حتما نمی خواهید با یک موکت سرتاسری، کل کفپوش را از دید پنهان کنید. نصب موکت در آشپزخانه از دیرباز مرسوم بوده است ولی سبک وسیاق آشپزخانه های امروزی متفاوت است. از موکت رانر برای قسمت های خالی کف می توان استفاده کرد. در پایین اجاق گاز، کنار سینک ظرفشویی و حتی در دو سمت میز ناهارخوری نیز می توانید یک موکت خوش رنگ و زیبا را نصب کنید.

 

امروزه از موکت رانر برای دیگر فضاها مانند راهرو های کتابخانه، فضاهای بیرونی استفاده می کنند. همچنین این نوع موکت ها قابل استفاده در مراسم فرش قرمز و یا آیین های استقبال هستند. لازم به ذکر است که طرح موکت های رانر را باید با توجه به کاربرد و فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. مثلا اگر مکانی که پا خور زیادی دارد از رنگ های روشن کمتر باید استفاده شود. سعی کنید با تغییر دکوراسیون خود موکت رانر را هم طبق سلیقه ی خودتان تعویض کنید.

از دیگر کاربردهای این نوع موکت می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

گاهی اوقات ممکن است علاوه بر موکت رانر برای زیبایی منزل از موکت کنار فرش هم استفاده کنند. حال اینگونه موکت ها اغلب در زیر فرش قرار می گیرند و فضای زیر فرش را به طور کلی کاور میکنند. خرید هر نوع موکتی برای منزل و فضای داخلی شما از قوانین خاصی پیروی می کنند که باید به آن قوانین توجه کنید.

 

 

روش های خرید موکت کناره

برای انتخاب و خرید موکت رانر یا کناره باید به اندازه الیاف، رنگ موکت، طرح موکت و تراکم موکت کنار فرش توجه کنید که بر زیبایی منزل تاثیر گذارند. برای آشنایی و خرید 21 طرح زیبا و جذاب موکت کناره میتوانید با بخش مشاوران فروش تیم مجرب مای دکوری با شماره 02133126516 تماس حاصل فرمائید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()